Základy expanzního ventilu

Malé dávkovací zařízení, které se nachází mezi kompresorem klimatizace a výparníkem klimatizace, se nazývá expanzní ventil. Hlavní funkcí a účelem tohoto ventilu je regulovat proudění chladiva do výparníku, kde absorbuje teplo a ochlazuje vzduch cirkulující ve vozidle. 

Funkce expanzních ventilů

Abyste lépe pochopili úlohu expanzního ventilu www.silux.cz, musíte si udělat představu o tom, jak funguje klimatizační systém vašeho vozu. Všechny klimatizační systémy automobilů používají chladivo jako primární mechanismus přenosu tepla, aby se zbavily tepla z kabiny. Tento proces začíná u zařízení známého jako kompresor. 

V okamžiku, kdy je motor zapnutý a systém klimatizace začne pracovat, kompresor začne vytvářet tlak a rozvádět páry chladiva do systému. Jakmile chladivo opustí kompresor, vstoupí do zařízení typu chladiče známého jako kondenzátor. 

Přečtěte si také další článek: Porozumění brzdovému oleji

Brzdový systém vašeho vozu je důležitým bezpečnostním prvkem a brzdový olej nebo brzdová kapalina hraje v jeho fungování zásadní roli. Tato hydraulická kapalina je zodpovědná za přenos síly, kterou působíte na brzdový pedál, na brzdové komponenty a nakonec vozidlo zastaví.

Úřady stanovily předpisy pro výkon brzdové kapaliny, aby zajistily jednotnou kvalitu a bezpečnostní standardy. Tyto předpisy rozdělují brzdové kapaliny do různých klasifikací na základě jejich vlastností, zejména bodů varu

Kondenzátor pak předá určité množství tepla z chladiva do atmosféry. V okamžiku, kdy chladivo dorazí do kondenzátoru, se rovněž změní na kapalné skupenství. 

Kapalné chladivo s vysokým tlakem pak vstoupí do restrikce. Tato restrikce sníží tlak chladiva a odměří jej do další součásti systému, kterou je další zařízení typu chladiče nazývané jádro výparníku. 

V závislosti na konkrétní konstrukci systému bude omezením buď expanzní ventil, nebo clonová trubice. Pokud je použit expanzní ventil, bude membrána uvnitř ventilu fungovat pomocí mechanismu, který dokáže snímat teplotu a regulovat specifickou rychlost, jakou se chladivo dostane do jádra výparníku. 

Z jádra výparníku bude motor ventilátoru protlačovat vzduch, aby se teplo ze vzduchu v kabině předalo chladivu. Mezitím chladivo současně vře a mění se na páru s nízkým tlakem, než se vrátí zpět do kompresoru, aby celý cyklus začal znovu. 

Články ze stejné kategorie:

Přejít nahoru